مقالات

پایه میکروفون چیست؟

پایه میکروفون چیست و به چه دردی میخورد؟

پایه میکروفون چیست؟ پایه میکروفون ها تجهیزات اصلی و نگهدارنده ای هستند که با ثابت نگه داشتن میکروفون از افت کیفیت به دلیل لرزش دست سخنران، خواننده و … جلوگیری میکند. انواع پایه میکروفون برای فعالیت های مختلفی تولید شده اند برای مثال از پایه میکروفن های ایستاده بیشتر در روی سن های اجرا زنده استفاده میشود. میکروفون ها چه به صورت بی سیم باشند و یا بالعکس برای استفاده بهینه و جلوگیری از اتفاقاتی مانند لرزش دست و… برای نگهداری آن ها استفاده می شوند.

پایه میکروفون ها چه نقشی دارند؟

هنگام سخنرانی، خوانندگی،‌ مداحی و دیگر موارد نیازمند پایه هایی هستیم، تا صدا بدون نویزی پخش شود؛ به همین دلیل این محصولات به جهت اینکه،‌ لرزش دست و خستگی نویزی را ایجاد نکند مورد بهره برداری قرار می گیرد. این پایه ها در انواع مختلف تولید می شوند که هر کدام برای میکروفون های خاصی و موقعیت های خاص ساخته می شوند. همچنین کالاهایی از این قبیل برای میزهای کنفرانس ها در جلسه ها و سخنرانی های بزرگ استفاده می شود. تنوع این محصولات و کارایی آن ها سبب شده تا محصول در اندازه های مختلف نیز ساخته شود. پس توجه داشته باشید که در هنگام خرید مدلی را تهیه کنید که برای شما مناسب باشد. تا به اینجا به پاسخ پایه میکروفون چیست پرداختیم حالا در رابط با ویژگی های پایه میکروفون خوب در هنگام خرید و انواع پایه میکروفون می پردازیم.

ویژگی های یک پایه میکروفون خوب

از جمله مهم ترین ویژگی ها و نقاط قوتی که نباید از آن غافل بمانیم، استحکام محصول می باشد. پایه میکروفون ها از اتصالات کاربردی و آهنی تشکیل شده اند تا در صورت، ضربه آسیبی نبیند. مقاوم بودن فلز و همچنین استفاده از متریال ویژه برای این محصولات سبب شده تا وزن بعضی از آن ها کمتر باشد و شما بتوانید در صورت نیاز آن را حمل کرده و یا جابه جا نمایید. طراحی شیک و منحصر به فرد در کنار استحکام بالا از سویی دیگر سبب شده تا فروش این نوع محصولات در کنار میکروفون ها یکسان باشد.

قابلیت های پایه میکروفون چیست؟

پایه میکروفون ها با استفاده از قطعات مختلف مانند بست نگهدارنده لوله میکروفن، تبدیل لوله پایه باند،‌ گلدانی پایه اسپیکر،‌ دو راهی پایه میکروفون، رابط پایه میکروفون و… می توانند سازه ای آماده را برای نگهداره میکروفون بسازند. به همین دلیل برای راحتی کاربر پیچ هایی برای آن قرار گرفته تا در صورت نیاز آن ها را کوتاه و بلند کرده و یا با استفاده از دیگر تجهیزات بتوانید کاربری مناسبی را از آن ها دریافت نمایید. مکانیسم کلاچ (پیچ شدن) به دو صورت پیچی و قفلی قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد، که به سبب آن این وظیفه را به خوبی اجرا می کند.

انواع پایه میکروفون

بعد از ساخت پایه میکرفون این نوع محصولات به عنوان جزئی جدایی ناپذیر می باشد که شما با استفاده از آن می توانید از بروز برخی اتفاقات مانند لرزش دست، خستگی و… جلوگیری نمایید. همچنین این کالاها در انواع مختلفی به تولید می رسند تا بتوان در جلسه های اداری، کنفرانس ها و… از آن استفاده نمایید. در ادامه به بررسی انواع آن می پردازیم تا از بین آن ها یکی از محصولاتی را که برای شما مناسب می باشند را تهیه نمایید. در صورتی که مدل و محصولی که خواهان تهیه آن هستید اطلاع دارید میتوانید به صفحه خرید پایه میکروفون آواصدا مراجعه کنید.

پایه میکروفون رومیزی

از آن در کنفرانس های اداری و همچنین استدیوهای ضبط،‌ مدارس، همایش ها و مساجد استفاده می شود و شاید وزن نه چندان بالای آن ها سبب شده تا در مواقع خاصی از آن استفاده کنید. پایه میکروفون SPL یکی از بهترین برند این نوع پایه می باشد و از قابلیت های مختلفی مانند استحکام بالا و مواد مرغوب و با کیفیت، توانسته سهم خوبی از بازار را به دست گیرد.

پایه میکروفون رو میزی دو مدل

در کل قابلیت های متعدد از جمله جنس مقاوم، رنگ ثابت کوره ای، قابلیت تنظیم ارتفاع و سازگار بودن آن ها با تمامی میکروفون های موجود در بازار از مزایای ویژه آن به شمار می آید. فنرهای بسیار قوی و مرغوب و پایداری بالای آن ها نشان از استحکام محصول و قوی بودن محصول دارد. تمامی این عوامل می تواند پایه رومیزی از برند خاصی را محبوب کرده تا سهم فروش خوبی از بازار را در دست بگیرد. همانطور که می دانید بعضی میکرفون ها می توانند کوچکترین صدا را به خصوص در هنگام لزرش دست و دیگر موارد پخش کنند به همین دلیل پایه میکروفون ها با برای ثابت ماندن و عدم ایجاد نویز به کار گرفته شده اند و این نوع بسیار ثابت است به صورتی که هیچ گونه نویز و یا لرزشی را از محصول دریافت نخواهید کرد. در ادامه بعضی از محبوب ترین مدل ها برای خرید پایه میکروفون رومیزی را ذکر خواهیم کرد.
• پایه های میکروفون رومیزی MT-201
• پایه میکروفن رومیزی دو تیکه SPL R1
• پایه میکروفن K&M 25950
• پایه میکروفن رو میزی NB
• پایه میکروفن رومیزی spl مدل PM-410
پایه میکروفون بازویی

پایه میکروفون بازویی

که با با نام دیگر تلسکوپی شناخته می شود و قابلیت های ویژه ای مانند استحکام در برابر ضربات و پیچ های قفل شونده، سبب شده تا استفاده از آن نیز رایج شود. این نوع محصول برای نگه داشتن میکروفون هایی که در استدیو هستند، به کار می رود و نسبت به سایر محصولات از توانایی و کیفیت بالاتری برخوردار می باشد. یکی از ویژگی هایی که این مدل محبوب دارد، قابلیت اتصال آن به میز است که این امکان را می دهد تا آن را در اندازه های مختلف تنظیم نمایید. اگر پایه ای محکم برای میکروفون خود می خواهید پیشنهاد ما به شما خرید پایه میکروفون بازویی می باشد.
پایه میکروفون ها دارای قطعات خاصی هستند که استفاده از آن ها ممکن است باعث سنگین شدن آن شده و حتی مشکلاتی را به وجود آورد. تحمل وزن بالا، طراحی و ساختاری ویژه برای این نوع پایه میکروفون در نظر گرفته شده است و قابلیت قرار گیری و تنظیم در حالت دلخواه آن را به پایه ای فوق العاده تبدیل کرده است. نصب میکروفون های دستی و رکوردر ZOOM برای این کالا و استفاده در مکان های استودیو پادکست،‌ برودکست رادیویی بسیار مناسب می باشد. در اینجا باید بگوییم قابلیت حرکت نیز به همراه فنرهای مستقلی که برای آن طراحی شده است،‌ می تواند صدای خوب و بدون لرزشی را ضبط کند. با ما همراه باشید تا بهترین های این مدل را به صورت تیتروار به شما معرفی کنیم.
• پایه میکروفون بازویی مدل B Plus
• پایه میکروفون نصبی B5
• پایه بازویی میکروفون استدیویی NB35

پایه میکروفن بوم دار (منبری)

این پایه ها برای استفاده در مساجد،‌ همایش های مذهبی،‌ سخنرانی ها، مدارس و… استفاده می شوند. دو تکه بودن به همراه نصب بر روی منبر و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای سبب شده تا این محصول سهم بزرگی از بازار را برای خود رقم بزند. لازم به ذکر است که این کالا با نام دیگر پایه میکروفون تریبونی هم شناخته می شود.

یک مدل پایه میکروفون رو میزی

طریقه نصب پایه میکروفون منبری به چه صورت است؟

نصب بر روی تریبون ها و میز توسط دو پیچ صورت می گیرد که با پیچ شدن بر بدنه قابلیت تنظیم و کنترل را خواهد داشت. از آن جایی که استفاده آن برای مجالس خاص می باشد، در ابعاد متفاوتی می توان آن را تنظیم کرد که قابلیت کنترل کردن ارتفاع آن تا ۷۰ سانت در نظر گرفته شده است. اما ممکن است بعضی از آن ها با ارتفاع بیشتری از 89 تا 165 سانتی متر نیز به تولید برسند.

پایه میکروفون منبری برای خوانندگان و گروه های آواز ایستاده

پایه میکروفون مناسب برای گروه های کر و یا اجرای خواننده ها استفاده نمایید، باید پایه میکروفونی با اندازه بیش تر از ۱۲۵ سانتی متر را تهیه نمایید.متریال به کار رفته در محصول به دلیل چرخش زیاد آن، بهترین کیفیت را دارد و این عامل سبب می شود تا در صورت استفاده زیاد زانوهای محصول آسیب ندیده و کارایی لازم را ارائه دهد. جنس مقاوم به همراه سازگاری آن با تمامی میکروفون ها محبوبیت این محصول را بیش از قبل کرده است و ممکن است به غیر از موارد ذکر شده برای دیگر کارها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله بهترین های این مدل را شامل لیست زیر می باشند که شما می توانید با خرید پایه میکروفون بوم دار از آن امکانات ویژه آن بهره مند شوید. همچنین برای اطلاع از قیمت پایه میکروفن بوم دار (منبری) می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا آن ها علاوه بر اعلام قیمت،‌ در زمینه خرید نیز شما را یاری نمایند.
• پایه میکروفن کوتاه بوم‌ دار 4 تیکه PM-430
• پایه میکروفن بوم دار Samson MK10
• پایه میکروفن بوم دار Samson MK10

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا به سوال پایه میکروفون چیست بپردازیم و در ادامه آن در مورد ويژگی های یک پایه میکروفون خوب صحبت کردیم تا در هنگام خرید اطلاعاتی در اختیار داشته باشیم. در ادامه به معرفی برخی مدل پایه میکروفون ها پرداختیم و مدل های محبوب این استند های میکروفون را بیان نمودیم.

منابع:

www.makeuseof.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *